Quan jo poria cantar,
que en tenia, d’alegria!
I ara, de cada dia,
mon consol és de plorar
quan jo pens i torn pensar
que no tenc lo que tenia:
ja no tenc cap fii ni fia
en sa meva companyia
que lo pugui comandar.
Rafel Ginard
Cançoner Popular de Mallorca
Transcripció edició
Alegria i tristor
Sineu
427
III
Dins mon cor les duc escrites,
ses ofenses que me fas.
En tornar, conversaràs
tot sol, i no contaràs
ses paraules que t’he dites.
A mi m’agrada una crosta
que dins sa boca se fon.
Ara balla Na Sifon
amb En Joan Garí Noscla.
Quinze dies he estat jo
sense rallar amb ella gens.
Si hagués estat altre temps,
pens si hauria fet es tro!