Cavallers i menestrals,
tothom cridava: -Pagès,
aquest parei, ¿de qui ès?
-És de don Juan Vallès
-Vaja quins dos animals!
Jo no en ‘via vists de tals;
quasi no són bons per res.
Hi ha fadrina qui va
per vila “veis-me, veis-mè”,
i se dóna de parer
que això la farà casar.
Si per lo que vaig a dir
prens candela i mostres cara,
tu mateix te fas confrare:
no me dons sa culpa a mi.